piątek, 5 kwietnia 2013

Surówka z kiszonej kapusty

  Jedna z moich ulubionych surówek doskonała do polskich schabowych, pieczonych golonek, smażonych i grillowanych ryb. Kwaśna lekko słodka i bardzo polska. Pamiętam ją serwowaną do piątkowej rybki. Często do niej wracam i polecam.

Surówka z kiszonej kapusty



Na 4 porcje:
  • Pół kilograma kapusty kiszonej
  • Duża marchewka
  • Średnia cebula
  • Łyżka cukru
  • Trzy łyżki oleju roślinnego (najlepiej lnianego)
  • Łyżeczka kminku (opcjonalnie)
  • Czarny pieprz i sól do smaku
 Warzywa myjemy i obieramy. Marchew ucieramy na tarce (grubość oczek zależy od Waszych upodobań ja trę grubo), cebulę kroimy w drobną kostkę. Kapustę kiszoną kroimy grubo tylko tak żeby nie ciągnęła się na widelcu :) Składniki mieszamy z olejem, doprawiamy cukrem, solą i pieprzem (ewentualnie kminkiem).
 Jeśli jest za kwaśna dodajcie jeszcze cukru i szczyptę soli. Wersja z kminkiem pasuje do schaboszczaków i golonek i różnej maści mięs pieczonych, bez kminku do ryb. Sama też jest super. 
 Polecam

 
  

3 komentarze:

  1. Znam ten smak, wiele razy jadłam, ale nigdy jej sama nie zrobiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha,ja dodaję jeszcze seler
    naciowy

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dodaję jeszcze starte na grubej tarce jabłko :)

    OdpowiedzUsuń