sobota, 26 września 2015

Carpaccio z szynki serrano z rukola i marynowanym melonem w miodzie i cytrynie

  Rzadko używam melona można powiedzieć, że nawet za bardzo go nie lubiłem, lekko mdły i taki jakby nie mój smak. Dopóki nie poznałem prostego, ale doskonałego patentu na podrasowanie go. Wystarczył miód, cytryna, odrobina chęci i od razu powstała pyszna przekąska. Dzięki z góry za pomysł ;) Taki melon sam w sobie jest bardzo dobry, a w połączeniu klasycznym, z sezonowaną szynką i rukolą tworzy idealną kompozycje. Zróbcie to naprawdę żadna robota, a większość produktów to gotowce dostępne praktycznie w każdym markecie czy dyskoncie.   


Carpaccio z szynki serrano z rukola i marynowanym melonem w miodzie i cytrynie


Kowalski Gotuje





Kowalski Gotuje Dla dwojga:


  • Szynka serrano 100g
  • Melon biały 200g
  • Dwie garście rukoli
  • Łyżka miodu (ja użyłem krajowego wielokwiatowego)
  • Sok z jednej cytryny
  • Oliwa z oliwek do skropienia






  Kilka składników, a fajna kolacja, lunch lub wieczorna przekąska będzie gotowa. Najpierw kroimy melona ja przekroiłem na ćwiartki (jedna ćwiartka to około 200-300g), wyciąłem pestki i za pomocą obieraczki pozbyłem się skórki. Tak przygotowanego melona kroimy w dość grube kawałki, prawie kostkę około 1-1,5 cm. W misce mieszamy miód z sokiem cytrynowym i marynujemy w tym kawałki melona. Naczynie przykrywamy i chowamy do lodówki (minimum 1h). Gdy owoc się przegryzie robimy carpaccio.
Na talerzu układamy plastry sezonowanej szynki, na środku ląduje garść rukoli, wszystko okładamy melonem. Delikatnie skrapiamy marynatą i oliwą z oliwek.  Gotowe.

Kowalski Gotuje

  Jeśli chcecie nadać chrupkości można dać trochę pokruszonych obranych;) orzechów włoskich, lub prażonych pestek dyni. Ja nie miałem ich pod ręką, ale byłoby jeszcze lepsze.
Można jeść samo lub z bagietką, grzanką czy ulubionym pieczywem. Zamiast szynki serrano można użyć prosciutto.

Wartości odżywcze jednej porcji:
236 kcal
Białko 17g
Tłuszcze 7g
Węglowodany 28g


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz